Tuesday, March 24, 2009

Skuad Bola Tampar SK Seri Berang kecewa

Disebabkan silap percaturan taktikal ketika menentang SK Tengku Ampuan Intan, pasukan bola tampar lelaki SK Seri Berang terpaksa akur dengan penentuan kiraan semula set permainan untuk menentukan pasukan yang layak ke separuh akhir.


SK Seri Berang yang berada di kedudukan mata sama dengan SK Tengku Ampuan Intan dan SK Kuala Dura (semua menang dua kalai, tewas sekali) terpaksa bersaing untuk mara ke separuh akhir. Namun, setelah pihak pengadil membuat kiraan semula, nasib tidak menyebelahi pasukan SK Seri Berang apabila mempunyai set menang yang sedikit. Ini membolehkan dua pasukan lain (SKTAI & SK Kuala Dura) mara ke sepauh akhir.

Dalam perlawanan awal peringkat kumpulan, Seri Berang berjaya menewaskan SK Kuala Dura dengan 2-0. Manakala, dalam perlawanan kedua menentang SK Kuala Berang, mereka juga menang dengan mata yang sama.

Disebabkan yakin dengan dua kemenangan, jurulatih SK Seri Berang merehatkan hampir keseluruhan pemain utama ketika perlawanan menentang SK Tg. Ampuan Intan. Akhirnya mereka tewas mudah 0-2.

Kekalahan itu memberi kesan besar apabila SK Kuala Dura mengejutkan SK Tengku Ampuan Intan dengan kemenangan 2-0, sekaligus menyingkirkan pasukan tuan rumah.

Juara kejohanan kali ini adalah pasukan SK Telaga yang menang ke atas SK Kuala Dura 2-0. (15-7, 15-9). Kedua-dua pasukan tersebut akan mewakili zon KDSR 2 ke peringkat daerah hujung minggu ini.